مقالات بررسی کتاب های کمک درسی و کنکوری

هنوز این چهار نکته کنکور رو نمیدونی؟

هنوز این چهار نکته کنکور رو نمیدونی؟

برای آماده شدن کنکور به غیر از خوب و با دقت خوندن باید یک سری چیزای دیگه رو هم بدونی تا موفق باشی

چند روش رو بهت میگم تا بتونی راحت تو انتخابت رو تو خرید کنکوری انجام بدی و یک قدم به موفق شدن و رسیدن به رتبه ی مد نظرت نزدیک تر بشی.

سطح علمی کتاب

باید بدونی که در چه سطحی هستی این آنالیز خودت یک دید کلی داره که درخصوص کل درسها هستش اما اون چیزی که باید بدونی اینکه این سطح علمی خودت چقدره و ا چه حدی خودت رو رسوندی.

تو این مقاله سطح کتابا رو به سه نوع تقسیم می کنیم : سطع ضعیف ، سطح متوسط ، سطح قوی

سطح ضعیف : 

اگر تو سطح ضعیف هستی حتما باید رو مطالعه درسنامه و خوندن کتاب درسی وقت بیشتری بگذاری توی این سطح کتاب هایی که پیشنهاد میشه سری کتاب های سیر تا پیاز، شگفت انگیز ، سه بعدی های نشر الگو کتاب هایی هستن که مناسب این سطخ هستند برای کسانی که رشته تجربی هم هستند دچار سرگیجه نشوند چون میتونند برای درس زیست از جزوه های خوبی که به چاپ رسیده اند مثل جزوه گروه آموزشی ماز که عالی هستند.

سطح متوسط : 

این سطح بازهم نیاز به درسنامه دارد اما نه مثل سطح ضعیف که یک درسنامه جامع و کامل باشه بلکه با یک خلاصه درسنامه می تونید نیاز خودتون برطرف کنید و بیشتر تمرکز خودتون رو به سمت بیشتر تست زدن ببرید.

توی این سطح کتاب های تست خیلی سبز میکرو و میکروطلایی گاج ، نشر الگو ، مهروماه ، مبتکران مناسب هستند.

سطح قوی :

سطح قوی دیگه نیازی به درسنامه نداره و باید فقط تست کار بکنه اونم تست های دشوار و چالش برانگیز تا اینکه موفقیت در کنکور حتمی بشه.

سطح قوی کتاب های آی کیو ، نردبام خیلی سبز و پاور تست مهروماه هستش که برای این مرحله عالی هستند

سال چاپ کتاب

حتما برای سال چاپ از یک الی دو سال قبل باشد و قدیمی تر ممکن است که تغییراتی داشته باشد.
البته بعضی از دروس نیاز به بررسی داره و حتما باید چاپ جدید باشه مثلا درس اقتصاد که هر سال عوض میشه نباید دست دوم و چاپ قبل تهیه بشه

توجه به نوع کتاب

انواع کتاب های تست عبارتند از:

  1. آموزش یا درسنامه
  2. درسنامه و تست
  3. بانک تست
  4. آزمون
  5. جمع بندی

باید در نظر داشت که هر کدام از این کتاب ها با توجه به نوعی که دارند باید طبق همون در جای خودشون استفاده کرد و از این مورد رعایت نشه در کنکور به مشکلات جدی برخورد می کنید.

بعضی از دواطلبین اشتباها برای آموزش و یادگیری از درسنامه خلاصه کتاب های جمع بندی استفاده می کنند که به یادگیری مطالب آسیب میزنه

چند منبعی نباشید

یکی از مواردی که بین دواطلبین کنکور به شدت دیده میشه اینکه از خرید کتاب های زیاد و منابع متعدد دریغ نمی کنند این یک آسیب جدی برای شماست که دور و اطراف خودتون رو با کتاب های رنگارنگ پرکنید چون باعث عدم تمرکز شما میشه و همچنین اگر زود منبع رو عوض کنید باعث بهم ریختگی ذهنی شما میشه

همیشه به یاد داشته باشید که یک منبع استفاده کنید و انقدر اون رو بخونید و تست هاش رو حل بکنید که کاملا بهش تسلط داشته باشید.

اگر در مورد بازه زمانی اطلاعات ندارین و نمیدونید تا کی ازش استفاده کنید باید بهتون بگم که هر منبع برای 4 الی 5 ماه شما کافیست البته بعضی موقع ها یه منبع خوب برای کل سال کنکوری هم کافیه و نیاز به تعویض اون نیست.

فروشگاه اینترنتی کتاب دبیران براتون آرزوی موفقیت داره و از خداوند متعال میخوایم که به درجات بالا برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *