مقالات کتاب های درسی منابع کنکور

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1402

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1402

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1402 یکی از قصه های تکراری چند سال گذشته است که هر ساله در چاپ جدید کتب سال تحصیلی نظام جدید با تغییراتی محتوایی اعم از حذف یا اضافه همراه بوده است. در ادامه سعی می شود تا آخرین تغییرات منابع کنکور ۱۴۰۲ رشته های تجربی، انسانی و ریاضی نسبت به کنکور 1401 بررسی شود.

تغییرات کتب درسی ویژه کنکور 1401

داوطلبین عزیز می توانید کتب درسی خود را طبق سال های تعیین شده از فروشگاه اینترنتی دلتا بوک تهیه کنید.تمامی داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری باید نگاه دقیقی به تمامی فاکتورهای موفقیت در این ماراتن علمی داشته باشند.ضمن اینکه کنکور ۱۴۰۱ دومین سالی می باشد که به صورت ادغام شده بین داوطلبان نظام جدید و قدیم برگزار می شود.از مهم ترین فاکتورهایی که در برنامه ریزی و به ثمر رساندن تلاش های هر فرد نقش تعیین کننده دارد انتخاب منابع می باشد.منابع کنکور تا حدی حائز اهمیت می باشد که سکوی پرش هر داوطلب محسوب می شود.

ویژگی بهترین منابع کنکور

هر فرد برای برنامه ریزی در سال سرنوشت ساز کنکور با انتخاب منابع مواجه می شود.این در حالی است که داوطلبان باید در عین آموزش و تسلط بر مطالب، سرعت تست زنی خود را افزایش دهند.طی بررسی صورت گرفته درمیان داوطلبان به اهمیت سرعت تست زنی پی برده شده است زیرا دانش آموزان ممتاز مدارس و افرادی که مطالب را به طور دقیق مطالعه کرده اند با کمبود زمان مواجه شده اند.پس از مهم ترین ویژگی های منبع کنکوری می توان به تسلط بر مطالب در عین تست زنی اشاره کرد.از نکات دیگر در انتخاب منابع می توان به مباحث مرتبط در دروس سه سال اشاره کرد که مطالب به صورت دسته بندی شده در ذهن تثبیت خواهند شد.

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1402

کنکور تجربی با توجه به اینکه بیشترین شرکت کننده را در میان گروه های آزمایشی دارد رقابت تنگاتنگی در میان داوطلبان وجود خواهد داشت.حال برای رسیدن به اهداف و رشته مورد علاقه  لزوما نقش منابع بسیار حیاتی خواهد بود زیرا با توجه به تعداد متقاضیان ظرفیت پذیرش محدود می باشد.

مطالعه ی کتاب های درسی و بررسی تست های کنکور سراسری برای موفق شدن در کنکور کافی است. البته داوطلب باید خلاصه برداری ،تست زنی و مدیریت زمان را خوب بداند.منبع سوالات کنکور کتاب های درسی است و دانش آموزانی که در کلاس های کنکور شرکت می کنند و دانش آموزانی که چنین امکانی ندارند تفاوت زیادی ندارند و فقط شیوه ی مطالعه ، تست زنی موجب برتری آن ها می شود‌.خرید کتاب های درسی چندین سال است که به شکل الکترونیکی انجام می شود و دیگر نیازی نیس که دانش آموزان به صورت حضوری مراجعه کنند.

در سال های اخیر متقاضیان رشته ی تجربی نسبت به رشته های دیگر بیشتر بوده و به همین دلیل رقابت در این گروه سخت تر از گروه های دیگر است. به این دلیل که تعداد داوطلبان بیشتر است و رقابت بین آن ها جدی تر می باشد.سوالات کنکور سراسری در دو بخش عمومی و اختصاصی طراحی می شوند که هر کدام در دفترچه های جداگانه هستند.

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1402

دفترچه سوالات دروس عمومی شامل زبان و ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی می باشد.تعداد سوالات این دفترچه شامل ۱۰۰ سوال خواهد بود که هر داوطلب در مدت زمان ۷۵ دقیقه در صورت اطمینان از صحت پاسخ می تواند نسبت به پاسخگویی اقدام کند.ضمن اینکه کلیه داوطلبان در بند ۲۵ و ۳۸ دفترچه ثبت نام کنکور می توانند زبان (فرانسه، ایتالیایی، آلمانی و روسی) و همچنین سوالاتی غیر از اسلام (زرتشت، کلیمی و مسیحی) را مشخص کنند.

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1402

داوطلبانی که در کنکور ریاضی شرکت کردند علاوه بر دفترچه سوالات عمومی  دو دفترچه دیگر نیز در نظر گرفته شده است. دفترچه شماره 2 شامل درس‌ های ریاضیات با 50 سوال و 80 دقیقه زمان، دفترچه شماره 3 شامل درس فیزیک با 40 سوال و 50 دقیقه زمان، شیمی با 30 سوال و 30 دقیقه زمان در سه پاکت و در سه نوبت به داوطلبان داده می‌شود.

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1402

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1402

دفترچه اختصاصی کنکور انسانی شامل دو دفترچه اختصاصی است. دفترچه شماره 2 شامل درس ریاضی با 20 سؤال و 25 دقیقه زمان، اقتصاد 15 سؤال با 10 دقیقه، زبان فارسی 30 سؤال با 30 دقیقه زمان، علوم اجتماعی 20 سؤال با 15 دقیقه زمان و در مجموع 85 سؤال با 80 دقیقه زمان درنظر گرفته شده است.دفترچه شماره 3 این گروه شامل زبان عربی 20 سؤال با 15 دقیقه، تاریخ و جغرافیا 30 سؤال با 25 دقیقه. فلسفه و منطق 20 سؤال با 20 دقیقه، روانشناسی 20 سؤال با 15 دقیقه و در مجموع 90 سؤال با 80 دقیقه در نظر گرفته شده است.

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1402

تغییرات کتاب های درسی برای کنکور 1402

داوطلبین عزیز توجه داشته باشند که طراحان سوالات کنکور سال 1402 طبق این لیست سوال طرح می کنند بدلیل تغییرات هر چند جزئی حتما باید کتب درسی بر اساس این سال ها باشد و اگر طبق این آمار نباشد ممکن است در کنکور دچار مشکل شوند و به آن رتبه ی مد نظر خود نرسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *